خبرگزاری فارس، حمیدرضا دنیادیده: مدیر مدرسه اعلام کرده بود که قرار است فردا در مدرسه یک بازارچه سنتی راه بیندازند. خانم مدیر گفته بود فردا هر دانشآموزی میتواند محصولات خانگی، صنایعدستی و حتی محصولات کشاورزی خانواده را به مدرسه بیاورد و در بازارچهای قرار است دایر شود، به فروش برساند.
برای بهتر شدن این بازارچه سنتی دانشآموزی، دانش آموزان میتوانند حتی با لباس بومی و محلی به مدرسه بیایند و در رونق بخشی به این بازار محلی، نهایت تلاششان را انجام دهند و این توصیههای بود که خانم مدیر به دانشآموزان مدرسه کرده بود.
یپن
دانش آموزان دبستان دخترانه برکت شفت راهی خانه شدند و موضوع دایر شدن بازارچه محلی را به اطلاع خانوادهها رساندند؛ درسی به اسم کارآفرینی و فروش محصولات کشاورزی آنهم در صورت مقدور با لباس بومی محلی؛ کلاس درسی که اغلب دانش آموزان و اولیای دانش آموزان از شنیدن آن خوشحال شدند و برای بازارچه فردا، آماده.
خلاصه هر دانشآموزی به قدر فن بیانش و توجیه خانواده توانست بساطی از محصولات کشاورزی، صنایعدستی، خوراکیهای سنتی و خلاقانه گیلان، محصولات خانگی و غیره را تا شب آماده و برای عرضه و فروش به مدرسه بیاورد.
هر گوشهای از دبستان برکت شفت شده بود راستهای برای عرضه کالاهای خاص دانش آموزان شفتی، از لاکو برنجی و بج دوشاب، تخم اردک و پرتقال محلی و برگ سیرتر گرفته تا جوراب پشمی و باسلق و درار که همگی رنگ و بوی تازگی و طراوت و زندگی را به نمایش میگذاشت.
هیاهویی در حیات مدرسه به راه افتاده بود، صدای «بیا اینور بازار»، «بیا اینور بازار» دختربچههای دبستان به گوش رهگذران خیابانی هم میرسید؛ علاوه بر دانش آموزان، اولیا و معلمان مدرسه، رهگذران هم برای خرید وارد مدرسه میشدند و ضمن دیدن از توانمندی و مهارتهای کلامی دانش آموزان در صورت نیاز از محصولات عرضهشده نیز خریداری میکردند.
عرضه محصولات ارگانیک، فروش بدون واسطه، شکوفایی استعداد دانش آموزان در کارآفرینی و همافزایی برای بروز توانمندیهای فردی آنها از مزیتهای نسبی بود که دختران دبستانی برکت شفت در این بازارچه سنتی که به همت کانون شهید مصطفی خمینی (ره) شفت و تیم اجرایی دبستان برکت برگزار شد، از خود نشان دادند.
فراهم کردن فرصت کارآفرینی، عرضه محصولات تولید شده، ایجاد بازارهای کوچک در همه اقشار و پیوند دادن نظام تعلیم و تربیت با اقتصاد روز در سنین پایه یکی از دستاوردهای موفق کشورهای توسعهیافته است که میتواند زمینه را برای شکوفایی اقتصادی فراهم آورد.
آموزش کارآفرینی و ایجاد فضای رقابتی در کسب حداکثر سود در مدارس بهویژه در سنین پایه، دانش آموزان را برای حل مشکلات و مسائل با یکدیگر و بهصورت گروهی گرد هم میآورد و در صورت تکرار و استمرار میتواند موجب افزایش خودباوری، عزتنفس، استقلال فکری و شخصیتی آنها شود.
پایان پیام/۸۴۰۰۸
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0