بهگزارش خبرنگار مهر، فرهاد فلاح بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح نهمین کتابخانه کانونی در روستای کلاچاه خمام طی گفت و گوی تلفنی اظهار کرد: طرح «هر کلاس، یک کتاب خانه» ترسیمی از چشمانداز برنامههای این نهاد فرهنگی است.
فلاح با ابراز خرسندی از راهاندازی کتاب خانه مدرسه آیتالله شهید محمد صدوقی روستای کلاچاه و قدردانی از تلاشهای دست اندرکاران اجرای این طرح در استان افزود: این حرکت هدف مند، سرمایه گذاری فرهنگی است و بسترهای توسعه همهجانبه را فراهم میکند.
معاون کانون پرورش فکری به ظرفیتهای گسترده گیلان در زمینه کشاورزی، صنعت و تجارت اشاره کرد و گفت: آگاهی بخشی به آیندهسازان و توانمند سازی آنان، نقش به سزایی در رشد همه جانبه استان دارد.
وی تصریح کرد: فراهم سازی فرصت مطالعه و هم نشینی با کتاب، امکانی برای رقم زدن سرنوشت نسل کودک و نوجوان و رخدادهای مبارکی است که طی سالهای آتی در گیلان و ایران اسلامی شاهد خواهیم بود.
فلاح با بیان اینکه رسالت مجموعههای فرهنگی بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: همگامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آموزش و پرورش زمینه ساز حرکتهای اثر بخش کتاب محور است.
وی از راهاندازی ۵۰۰ کتاب خانه کلاسی در قالب طرح «هر کلاس، یک کتابخانه» تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: برای دست یابی به این اهداف همراه سازی جامعه و خیران فعال در عرصه فرهنگ در دستور کار قرار دارد.
راهاندازی ۱۰۰ کتابخانه کلاسی در سطح مدارس استان
«سید جلیل میرعظیمی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز به اهداف کانون برای راهاندازی ۱۰۰ کتاب خانه کلاسی در سطح مدارس استان اشاره کرد و گفت: طرح «هر کلاس، یک کتابخانه» عنوان طرحی است که با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش در مدارس مناطق روستایی و کم برخوردار شهری اجرا میشود.
وی ادامه داد: نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، مأنوس سازی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با یار مهربان، افزایش گستره مخاطبان و حرکت در مسیر تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی، از اهداف اجرای این طرح هدفمند فرهنگی است.
گفتنی است، اجرای طرح «هر کلاس، هر کتابخانه» که در سایه تعامل و همگرایی کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استان گیلان در هفته ملی کودک سال ۱۴۰۲ کلید خورد، امروز با راهاندازی نهمین کتابخانه در مدرسه آیتالله شهید صدوقی روستای کلاچاه شهرستان خمام همراه شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0